ulotka-a6_jak-grac_rewers

Pink Bowling & Club Kraków to największa w Małopolsce kręgielnia, dysponująca 16 w pełni zautomatyzowanymi torami  marki Brunswick (amerykańskiego producenta maszyn i akcesoriów do gry w bowling). Kręgielnia Pink Bowling podzielona jest na 2 strefy. Pierwsza z 4 torami i druga z 12. Tory nie różnią się pod względem długości i wyposażenia (np. z uwagi na wiek graczy) – są jednakowe dla wszystkich. Ułatwieniem dla najmłodszych są barierki boczne ułatwiające punktowanie, o których podniesienie (lub opuszczenie) należy poprosić wyłącznie obsługę recepcji bowling oraz specjalne lekkie kule bez otworów i o wadze min. 5 funtów (przy czym ich ilość jest bardzo ograniczona, są one dostępne dla dzieci w wieku 6-7 lat i należy o nie pytać w recepcji) a także specjalnie przygotowane pochylnie, dzięki którym najmłodsi (lub osoby na wózkach) nie muszą oddawać rzutu „z ręki” (ilość ograniczona). Na każdym z torów może grać maksymalnie 6 osób. Standardowe kule do gry ważą od 6 do 16 funtów i posiadają specjalne otwory na palce..

Nie grałeś nigdy w kręgle…?

To dziecinnie proste! Gra w bowling to świetna rozrywka dla graczy w każdym wieku. Jeśli wybierasz się do nas pierwszy raz, poznaj zasady gry w bowling, które opisaliśmy poniżej i ciesz się najbardziej popularną grą, w którą gra już ponad 170 milionów ludzi na całym świecie. Jeśli już wszystko wiesz o grze w kręgle, przejdź do zakładki KONTAKT a następnie zarezerwuj dogodny dla siebie termin. Życzymy udanej zabawy i rekordowych „300” punktów.

DO GRY W KRĘGLE WYMAGANE JEST OBUWIE ZAMIENNE, KTÓRE WYPOŻYCZYSZ W RECEPCJI BOWLING (BEZ DODATKOWYCH OPŁAT). Z UWAGI NA PANDEMIĘ, MOŻESZ TEŻ ZAGRAĆ WE WŁASNYM OBUWIU O ILE JEST TO DODATKOWE OBUWIE ZAMIENNE – SPORTOWE (Z JASNĄ PODESZWĄ). 

ZASADY GRY W „BOWLING” (potocznie nazywana grą w KRĘGLE)
Pojedyncza gra składa się z dziesięciu rund (tzw. ramek) dla każdego gracza. W każdej rundzie gracz może wykonać maksymalnie dwa rzuty, a w rundzie 10 nawet trzy. Runda kończy się gdy zawodnik strąci wszystkie kręgle (w pierwszym rzucie) lub wykona 2 rzuty. Na 1 torze może grać do 6 graczy (optymalnie 4). W jednej grze można zdobyć maksymalnie 300 punktów. Grę w kręgle możesz wykupić na czas (np. na 60, 90 lub więcej minut.) grając sam lub w drużynie do 6 osób – cena w cenniku wyrażona jako „BOWLING 1 GODZ./TOR” lub na pojedyncze gry (seria 10 rund/kolejek rzutów, jaka przypada na 1 gracza) – cena w cenniku wyrażona jako „BOWLING 1 GRA/OSOBĘ”

Chwyt kuli: kulę należy chwycić przez wsunięcie dwóch środkowych palców i kciuka w  otwory na kuli. Palce powinny wchodzić luźno,do drugiej kostki, natomiast kciuk powinien schować się cały. Pozostałe dwa palce umieszczamy wygodnie na kuli, tak aby dłoń przylegała luźno do jej powierzchni. Chwyt ten można nazwać „pajączkiem”. Dozwolone (zwłaszcza wśród małych dzieci) jest trzymanie kuli oburącz bez konieczności umieszczania palców w otworach i toczenie jej. Każda kula ma swoją wagę, która wyrażona jest w funtach (od 6 do 16), oraz otwory na palce o różnej średnicy – pamiętaj, aby dobrać wagę i średnicę otworów do własnych upodobań, możliwości i fizjonomii (kolor kuli nie ma tu znaczenia).

KROKI: tradycyjny rozbieg przed rzutem składa się z 4 kroków. Pierwsze trzy powinny być wykonywane prosto, zdecydowanie do przodu.
1. Krok – Kula znajduje się około 20 – 30 cm od klatki piersiowej; jest to pozycja wyjściowa do wykonania zamachu.
2. Krok – Wykonaj ruch lewą nogą (praworęczni), a następnie zrób wahadłowy ruch ręką w dół. Ręka ugina się jedynie w łokciu, usztywniona w nadgarstku.
3. Krok – Ramię powinno wędrować w tył do góry, poniżej linii barków, nie odchylając się na prawo czy lewo. Ruch ten pomaga w uzyskaniu maksimum efektu z wykonywanego zamachu oraz utrwalenia nawyku prowadzenia ramienia równolegle do toru.
4. Krok – Ostatni, czwarty krok zakończony jest poślizgiem lewej nogi. Podczas tego kroku prawa noga zachodzi za zawodnikiem na lewą stronę (u praworęcznych), dotykając podłogi. W momencie wykonywania rzutu ciało powinno być w stabilnej pozycji, aby wykorzystać siłę rozbiegu.

Punktacja STRIKE (na ekranie jako X )- wszystkie 10 kręgli strącone za pierwszym rzutem. Gracz otrzymuje maksymalną liczb – 10 punktów, oraz dodatkowo łączną liczbę punktów zdobytych podczas dwóch następnych rzutów kulą.

Punktacja SPARE (na ekranie jako / ) – wszystkie 10 kręgli strącone w jednej rundzie. Gracz otrzymuje 10 punktów za rundę oraz dodatkowo liczbę punktów zdobytych podczas następnego rzutu.

SPLIT – gracz strąca kręgle w ten sposób, że pozostałe kręgle do strącenia w drugim rzucie ustawione są po dwóch stronach toru i rozegranie split jest bardzo utrudnione.

MISS – gracz w ogóle nie trafia w kręgle w trakcie rundy.

 

ZANIM ROZPOCZNIESZ GRĘ W KRĘGLE (BOWLING), ZAPOZNAJ SIĘ Z ZADAMI GRY I REGULAMINEM, DOSTĘPNYM W RECEPCJI BOWLING. 

ZAKAZY
1. ZAKAZ PODNOSZENIA BARIEREK. POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY PODNIESIENIU LUB OPUSZCZENIU BARIEREK, WEZWIJ OBSŁUGĘ RECEPCJI. NARUSZENIE ZAKAZU GROZI KALECTWEM.
2. ZAKAZ RZUCANIA W PŁUG (BARIERKĘ Z NAPISEM „STOP NIE RZUCAJ” W POZYCJI OPUSZCZONEJ). NARUSZENIE ZAKAZU GROZI USZKODZENIEM MASZYNY.
3. ZAKAZ WCHODZENIA NA TORY I CHODNIKI TECHNICZNE POMIĘDZY NIMI. NARUSZENIE ZAKAZU GROZI URAZEM LUB USZKODZENIEM TORU.
4. ZAKAZ SIADANIA NA STOLIKACH PRZY WYLOTACH KUL ORAZ NA PODAJNIKACH WYLOTU KUL. NARUSZENIE ZAKAZU GROZI USZKODZENIEM TORU LUB URAZEM.
5. ZAKAZ WKŁADANIA RĄK DO PODAJNIKA WYLOTU KUL I MANIPULOWANIA PRZY NICH. NARUSZENIE ZAKAZU GROZI KALECTWEM.
6. ZAKAZ RZUCANIA WIĘKSZĄ ILOŚCIĄ KUL NARAZ. NARUSZENIE ZAKAZU GROZI AWARIĄ MASZYNY.

INFORMACJE DODATKOWE
1. DO 1 TORU PRZYDZIELONA JEST 1 KANAPA, O POJEMNOŚCI DO 4 (5) OSÓB, KTÓRA DOSTĘPNA JEST WYŁĄCZNIE NA CZAS GRY. EWENTUALNE TZW. DOSTAWKI SĄ MOŻLIWE W POSTACI PUF DOSTĘPNYCH NA LOKALU.
2. GRA W KRĘGLE MOŻLIWA WYŁĄCZNIE W SPECJALNYM OBUWIU ZAMIENNYM DOSTĘPNYM (BEZPŁATNIE) W RECEPCJI BOWLING I WYŁĄCZNIE NA CZAS GRY. MOŻLIWOŚĆ GRY WE WŁASNYM OBUWIU SPORTOWYM WYŁĄCZNIE ZA ZGODĄ OBSŁUGI RECEPCJI BOWLING, O ILE JEST TO OBUWIE ZAMIENNE Z JASNĄ, SUCHĄ I CZYSTĄ PODESZWĄ.
2. RZUT WYKONUJE WYŁĄCZNIE 1 OSOBA (1 KULĄ) I TYLKO ONA MOŻE PRZEBYWAĆ W STREFIE ROZBIEGU, Z KTÓREJ WYKONYWANY JEST RZUT.
3. NA 1 TORZE DO GRY W KRĘGLE, MOŻE ZAGRAĆ DRUŻYNA W SKŁADZIE MAKSYMALNIE DO 6 GRACZY.
4. SMAROWANIE TORÓW WYKONYWANE MIN. RAZ W TYGODNIU ALE NIE CZĘŚCIEJ NIŻ RAZ DZIENNIE W GODZINACH PORANNYCH. NIE SMARUJEMY TORÓW NA PROŚBĘ KLIENTA O ILE NIE JEST TO TURNIEJ ZAMKNIĘTY.
5. GRA Z WYKORZYSTANIEM WŁASNEGO SPRZĘTU (KULE BOWLINGOWE) DOZWOLONA NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
6. MAKSYMALNA DOSTĘPNA ILOŚĆ KUL NA PODAJNIKU W STREFIE ROZBIEGU TO 8 SZT. I SĄ ONE USTAWIONE NA PODAJNIKU PRZYPADKOWO. MOŻNA JE WYMIENIAĆ POMIĘDZY PODAJNIKAMI/TORAMI.
7. MOŻLIWOŚĆ GRY WYŁĄCZNIE W OBUWIU ZAMIENNYM (DOSTĘPNYM W RECEPCJI BOWLING). MOŻLIWOŚĆ GRY WE WŁASNYM OBUWIU WYŁĄCZNIE ZA ZGODĄ OBSŁUGI I O ILE JEST TO OBUWIE ZAMIENNE Z JASNĄ, CZYSTĄ I SUCHA PODESZWĄ.
8. MASZYNA DO GRY MA MAKSYMALNIE 1,5 MINUTY (90 SEKUND) NA USTAWIENIE NOWEGO ZESTAWU 10 PINÓW DO GRY W KRĘGLE I CZAS TEN NIE JEST ZWIĄZANY Z JEJ AWARIĄ.
9. AWARIE NALEŻY ZGŁASZAĆ JE OBSŁUDZE RECEPCJI:
– JEŚLI GAŚNIE ŚWIATŁO UV NAD KRĘGLAMI.
– JEŚLI PO ODDANIU WIĘCEJ NIŻ 1 ALE MNIEJ NIŻ 3 RZUTÓW, KULE NIE WRACAJĄ NA PODAJNIK.
– JEŚLI MASZYNA NIE USTAWIA ZESTAWU KRĘGLI DO GRY.
– JEŚLI BARIERA Z NAPISEM „STOP, NIE RZUCAJ” POZOSTAJE W POZYCJI „OPUSZCZONA” PRZEZ CZAS POWYŻEJ 1,5 MINUTY.
– JEŚLI KOMPUTER NIE LICZY STRĄCONYCH KRĘGLI/PUNKTÓW.
– JEŚLI Z MASZYNY „WYPADAJĄ” KRĘGLE PODCZAS ICH USTAWIANIA NA TOR.
– JEŚLI USTAWIENIE KRĘGLI NA TORZE JEST NIEZGODNIE Z UZYSKANYM WYNIKIEM Z POPRZEDNIEGO RZUTU.
– JEŚLI KOMPUTER NIE PRZERZUCA NA KOLEJNEGO GRACZA LUB RUNDĘ, W PRZYPADKU ZAKOŃCZENIA GRY PRZEZ POPRZEDNIEGO LUB ZAKOŃCZENIA GRY.
10. O CHĘCI UZYSKANIA ZNIŻKI CZY RABATU, KLIENT MA OBOWIĄZEK POINFORMOWAĆ OBSŁUGĘ PRZED WYKUPIENIEM USŁUGI, GDYŻ EWENTUALNE REKLAMACJE Z TEGO TYTUŁU NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE.
11. O CHĘCI UZYSKANIA FAKTURY VAT, KLIENT MA OBOWIĄZEK POINFORMOWAĆ OBSŁUGĘ PRZED WYKUPIENIEM USŁUGI WRAZ Z PODANIEM DANYCH DO FAKTURY / NUMERU NIP, GDYŻ EWENTUALNE REKLAMACJE Z TEGO TYTUŁU NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE.
12. Z UWAGI NA KONIECZNOŚĆ ODBIORU TORU I OBUWIA ORAZ DOKONANIE PŁATNOŚCI, SUGERUJEMY WCZEŚNIEJSZE PRZYBYCIE W CELU ODBIORU ZAPISANEJ NA KONKRETNĄ GODZINĘ REZERWACJI ALE NIE PÓŹNIEJ NIŻ 10 MINUT OD MOMENTU JEJ ROZPOCZĘCIA (REZERWACJI), GDYŻ REZERWACJE, KTÓRE NIE ZOSTAŁY ODEBRANE W TYM CZASIE, TRACĄ WAŻNOŚĆ.
13. CZAS GRY REALIZOWANY JEST ZGODNIE Z GODZINĄ, NA KTÓRY REZERWACJA ZOSTAŁA PRZYJĘTA. EWENTUALNE WYDŁUŻENIE CZASU GRY LUB PRZENIESIENIE REZERWACJI NA INNĄ GODZINĘ, MOŻLIWE JEST WYŁĄCZNIE ZA ZGODĄ PRACOWNIKA RECEPCJI BOWLING I W PRZYPADKU DOSTĘPNOŚCI TORÓW.
14. O CENIE DECYDUJE CZAS REALIZACJI USŁUGI A NIE CZAS JEJ ZAKUPU. CENY WSKAZANE W CENNIKU ZAWIERAJĄ PODATEK VAT (CENY BRUTTO W PLN).
15. PROMOCJE I RABATY NIE ŁĄCZĄ SIĘ Z INNYMI I OBOWIĄZUJĄ PRZED WYKUPIENIEM USŁUGI (W PRZYPADKU CHĘCI SKORZYSTANIA Z PROMOCJI, RABATU, REALIZACJI VOUCHERA, KLIENT MA OBOWIĄZEK ZGŁOSIĆ TEN FAKT OBSŁUDZE PRZED WYKUPIENIEM USŁUGI).
16. 1 GRA W KRĘGLE OZNACZA SERIĘ 10 RUND/KOLEJEK RZUTÓW DLA 1 OSOBY. 1 GODZ. GRY W KRĘGLE OZNACZA TOR WYNAJĘTY NA CZAS 60 MIN. DLA GRUPY DO 6 GRACZY/TOR.

 

  • REZERWACJA: tel 507 507 428
  • CENNIK: przejdź do zakładki CENNIK
  • PROMOCJE: kliknij tutaj

Facebook